Aanvragen PGB (persoonsgebonden budget)

SMN Thuiszorg biedt haar cliënten volledige hulp en steun aan bij het aanvragen van een “Persoons Gebonden Budget” (P.G.B.).  Het is mogelijk om de administratieve afwikkeling van uw P.G.B. door SMN Thuiszorg te laten verzorgen.

Het P.G.B. is een budget dat u toegekend krijgt om zelf uw zorgverleners in te huren voor de zorg en begeleiding die u nodig heeft. Ook kunt u zelf uw hupmiddelen aanschaffen en voorzieningen realiseren.

Een P.G.B. aanvraag bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Een intakegesprek (dit om duidelijkheid te krijgen omtrent uw zorgvraag en u direct advies te geven)
  • Het invullen van de formulieren (u of uw partner en familie zorgen voor de gegevens)
  • Het benaderen van behandelaars voor uw relevante documenten (ziekenhuis, huisarts etc etc.)
  • Het onderhouden van het contact met de indicatiecommissie (C.I.Z.)
  • Het afronden van uw aanvraag en alle bijkomende taken ( schrijven van brieven, bellen etc. etc.)

Belangrijk voor u als cliënt:   De kosten van intake tot en met het indienen van uw aanvraag bedragen € 65,-   Deze kosten kunnen worden vergoed uit het toegekende budget.

Contact opnemen:  Een doorverwijzing van een (huis) arts is niet nodig maar het kan uw aanvraag versnellen. Alle zorgbehoefden kunnen zich aanmelden.

Aanvragen PGB – PersoonsGebonden Budget

vraag-hier-aanWilt u gebruik maken van de diensten van SMN Thuiszorg?
U kunt uw aanvraag voor thuiszorg direct online indienen.